Here we go

2012-08-24 @ 09:27:00
Sååå...
Idag var min första verkligen dåliga dag... som jag antar att jag visste skulle komma förr eller senare. Först satt jag helt ensam vid frukosten i morse vilket fick fram några tårar hah, antar att jag saknade att vakna till mamma, pappa och en segväckt lillasyster... för usch vad jag verkligen saknar det, confession #1! Det följde nog med mig hela dagen dock, för jag har inte direkt lärt känna någon ännu så det är lite skakigt. Dessutom var jag tvungen att RUSA genom skolan, få upp skåpet (precis som dom i filmerna som man vrider, vilket är halvt omöjligt att få upp, men jag lyckades på första försöket vid lunch idag!!!), sedan leta upp History. Jag satt och hämtade andan halva lektionen... men jag tog mig dit innan klockan rang i alla fall! Yasmine, som är från frankrike, och en iitalienska är också i History så det funkar. 
 
Food Prep (som det tydligen heter), var en heelt annan historia. Crowded class med mig och en hop freshmen (97or tror jag)... jag kände mig som en alien! Men läraren visste vad Fika var för något så jag blev tvungen att säga att jag var från Sverige och att jo, fika är kaffe och något tillbehör. Tror att jag ska försöka byta den klassen dock...
 
Photography vart inte great det heller, men det funkar! Jag åt lunch med utbytesstudenterna och sedan hade jag

Pottery (som verkar asballt och har roliga människor, mer juniors and seniors).
 
English är den bästa klassen, läraren är jättebra och vi läser Macbeth högt och hela klassen bryter ihop i skratt minst fem gånger i halvtimmen!
 
Last hour is Criminology och den är ganska kul den med, jag sitter bredvid världens coolaste snubbe med briefcase and all... 
 
Vi har bara myst sedan vi kom hem, jag fick ett mindre breakdown för första gången och tårarna bara kom och rätt so det var har hela familjen sett mig gråta. But they're great, och sedan spelade vi boardgames och åt middag och dom lyckades få mig på bättre humör.
Jag mår bättre nu, men mådde verkligen pyton hela eftermiddagen! Vi har tittat på Law & Order (mamma, right???) och Big Brother US, som Agnes har mig hooked on, haha... 
 
Jag ska gå och lägga mig nu, another day in school tomorrow och sen är det weekend!! Vi ska nog gå på bio och se Madagaskar 3 allihopa, så det blir nog bra!
 
PUSS

 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gumman, om det är till någon tröst fick jag oxå breakdowns. Det är det dära familjära och alldagliga man saknar men du kommer att få det dära familjära med dem oxå men det tar lite tid bara. Du är stark och klarar detta!
Visst är det mysigt med pottery. Tänkte vi kunde gå kurs ihop när du kommer hem. Att bara forma och inte tänka så mycket är avslappnande i allt det andra. Glöm inte lägga ut bilder på dina alster oxå.
Jag ska överföra alla mina positiva tankar jag bara kan! kram på dig gumman!

Svar: Världens bästa faster, som jag saknar dig! Du gjorde allt lite bättre, känns skönt att veta att jag har dig som vet vad jag går igenom. Pottery är verkligen spännande. Kram!
Hanna Persson

2012-08-24 @ 15:15:03
Postat av: Mamma

Vi har alla våra breaddowns men vi tar oss upp igen. English låter verkligen som ditt ämne :)
både Mcbeath och skrattanfallen.
Ser fram emot att höra om dag 2 in High school.

Svar: Hej mamma, som jag älskar dig och ditt oändliga stöd. Har haft en superfredag idag så :D KRAM
Hanna Persson

2012-08-24 @ 20:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback