And we were down to zero

2012-08-14 @ 00:33:09
Jag sitter färdigpackad, och har verkligen inte förstått att jag åker om några timmar, inte ens ett dygn. Det är konstigt hur tiden gått så snabbt, hur allt bara har flugit förbi och att jag snart sitter på det där planet mot en helt ny värld, ett helt nytt liv! Jag har drömt om detta sedan jag var elva år gammal, och nu händer det verkligen, just precis nu. Jag har haft jobbiga hejdån med personer som jag önskar kunde vara här just precis nu, men som jag inte kommer träffa igen på gud vet vad och det gör lite ont i mig... Samtidigt så vet jag att allt det jobbiga är värt det i slutändan.

Jag skrev in till Explorius tävling utan några egentliga förhoppningar för att få åka på det här året. Jag trodde inte att jag skulle ha ens en minimal chans att faktiskt få göra detta. Sedan kom samtalet och sen stod jag med min största dröm i handen. Det har varit en rolig resa, att få reda på detta, att få veta var jag ska få åka och alla förberedelser har verkligen varit något som jag en gång önskade jag kunde få göra. Jag är så innerligt tacksam för att Explorius har gett mig denna chansen till att få uppfylla min dröm, få utvecklas och få träffa så mycket nytt folk, uppleva nya saker och lära min så mycket nya saker. Det är verkligen något som inte händer alla, och jag ska göra allt jag kan för att ta vara på min chans och leva detta året fullt ut trots hinder och nedgångar. Det är ju trots allt min dröm. Som nu är några timmar bort. Det är min färdigpackade väska och mina underbara föräldrar som vågar släppa taget, mina bästa vänner som följer med mig till flygplatsen och min stöttande släkt. Det är MITT år, och det finns verkligen inget som jag någonsin velat så mycket som detta. Imorgon kör vi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback