Håll ut lågorna så länge det finns gas i tändaren

2012-09-02 @ 11:31:00
Today was state fair! Vi åkte runt två, alla inpackade i bilarna, och åkte till något ställe mitt ute i ingenstans där Alaska State Fair tog plats. Kort sagt så är det som festivalen där hemma, med rides och massa knasiga försäljare i stånd osv... mycket större än helsingborgsfestivalen dock! Dessutom hade dom exhibits med djur, cabbage, blommor osv. 

Deras karuseller här är helt sjuka, om vi nu ska gå in på djupet här. Dom har någon accelerator som typ klistrar en till väggen, som jag aldrrig i livet skulle sätta foten i, en konstig ride med "tågvagnar" eller något liknande, som på bilden här nere, en med små "korgar" som man sitter två i och som ser ut som ett pariserhjul, men korgarna snurrar fritt åt alla håll... obeskrivligt konstigt och sist men inte minst fanns det någon bungyliknande sak fast in reverse. Man sitter i en metallstol med spända gummiband som sedan släpps och så skjuts man upp i luften bara sådär... i en stol med ett bälte typ. Jag gick runt och gapade åt detta halva dagen haha!
 
Jag provade corndog för första gången, vilket är helt okej I guess. Jag är inte så imponerad av matkulturen här ännu, Applebee's och Rice Krispies går mer än bra och det är det! 
 
Vi åt chinese när vi kom hem och tittade på Lost, nu ligger jag och Felix i min säng och lyssnar på musik, jag har snackat med a friend in California och trixat runt med bilder på datorn en stund och textat med mamma och pappa! 
 
 
 
 

Bella och Klaudia in the car!

Små hattar

Bella älskar Herbie-bilar, rosa Herbie-bil var bara ännu bättre än alla andra.

Det var kallt, duggade och jag var på "sverige övervinner AK"-humör en stund haha!
Elephant Ears, som donuts typ med cinnamon och sugar!

Alla springer runt med dessa hoodiesen, Alaska Grown. Dom är skitfula, helt ärligt, men dom gillar't.

Jag, Angelica and the Dragon. Draken är det viktiga i bilden, sen att vi är lite ostabila är en helt annan sak ;)
 

En liten video på världens häftigaste åk. Jag och vpappa åkte först, han var livrädd, sen åkte jag och Klaudia!  Jag tuggar tuggummi i videon, om ni undrar varför det ser så messed up ut, haha! Jag har fått dille på cinnamon gums, såå goooottt. Men den är ganska annorlunda, och weird. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback