Sjutton år i en helt annan stad än den jag växte upp i (Evelina)

2012-09-08 @ 11:33:41
Jag säger strax godnatt till min utdragna sjuttonårsdag, som har varit mer än bra! Det var lite annorlunda med skolan, för ingen vet att man fyller år och jag var inte så intresserad av att låta dom veta heller, hah. Några "Happy Birthday Hanna!" fick jag i alla fall :D Tennisen var helt okej, men jag vill ärligt talat bara att säsongen ska ta slut haha... gillar inte gruppen sådär jättemycket... 
 
När jag kom hem hade read: THE WORLDS GREATEST HOSTMOM, fixat fram världens finaste lilla get together med tårta, punch och ett stort "HAPPY BIRTHDAY!" på väggen. Jag är ganska glad att jag fick spendera min födelsedag som jag gjord.
 
Iréne som är min Local Co och som dessutom pratar svenska drog med sig en Thailändsk utbytesstudent som hade haft världens kaos sedan han kom hit. Han hade fått flytta med sin familj från en av sydstaterna till Alaska, endast för att familjens hus som de skulle få inte längre var tillgängligt och därefter har fått leva med hela värdfamiljen plus en hund på olika hotellrum i några veckor. Han var verkligen jättecool, förövrigt, och gav mig en handgjord sak från Thailand... made my day om jag ska vara ärlig, asball!! 
Jag hade tagit mig friheten att bjuda med Camilla från skolan, som är från norge, och sedan hade min vmamma bjudit en annan ASSE utbytesstudent från Tyskland plus hennes vfamilj! Det var hur roligt som helst att sitta och prata med utbytesstudenterna, få höra Ja Må Du Leva från Iréne och prata om Sverige och gud vet vad haha!
 
Fick fina presenter, åt god mat, skrattade, och skypade med en nyvaken familj hemma i Helsingborg. Insåg att jag inte hade sett pappa alls sedan jag åkte och samtalet avslutades med mina tre favoritpersoner som skrattandes försökte få plats på skärmen, haha, jag älskar er så! Avslutade kvällen med Prom Night och vit choklad som vföräldrarna gav mig - dom börjar lära känna mig haha! 
 
Även om de senaste dagarna har inneburit ett visst känslosamt tumult, feber, illska och hemlängtan har dagen varit jättebra, och att vara sjutton sitter inte helt fel det heller! Tack alla vänner och familjemedlemmar, jag älskar er. 364 dagar tills 18, wihoo!!


Ä
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tinis

Hej hopp gummilomman! Först ett stort grattis i efterskott till vår älskade hanna. Själv var jag på husvagnsmässan i jönköping o sålde Allers. "man ska ha husvagn..." jättekul. Jag kom hem en kvart innan vi skulle vara på kalaset så jag hann inte skriva till dig. Tänkte höra: vilka är favorit chipsen här hemma?
Det låter som du har det jättebra. Ser fram emot fina vinterbilder lite längre fram, gumman. Simon,Elvira o Stefan hälsar så klart till världens bästa Hanna. Kram kram

2012-09-08 @ 13:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback