High and Low

2012-09-13 @ 03:40:23
Goodafternooon! Ännu en deprimerande regnig dag i Anchorage, meen jag är inte mindre glad för det! We had advisory day, så guitar var helt okay, och sedan hade vi advisory. Vi ska ha något som heter Bean-a-fit, a benefit för ett homeless shelter där vi typ tar med mat och betalar för att äta den eller något... ska jag vara ärlig så har jag noll koll på vad den innebär!
Sen hade vi Jewlery, vilket var roligt, Mrs. D är halvsvensk och hette Ryberg innan hon gifte sig. Det är en sak med Anchorage och Alaska som är ganska rolig, jääättemånga "origins" från Scandinavia! Anywayssss
 
Cafeteriani vår skola är tredje världskriget, och man kan knappt höra varandra där inne, så vi sätter oss alltid vid SWS commons eller in a hallway. På english gjorde vi... nada, honestly. Jag, Camilla och Peteru satt och pratade relationships, dating i staterna och en massa orelevanta saker som var så långt ifrån Macbeth Act 4 som man kan komma. Aparently så jobbar han på den nya IMAX Cineman här, så vi ska nog kolla någon film sometime! :) 

Criminology är också helt okej, vet inte om jag redan har skrivit om det, men Mrs. Hansen lät oss titta på en film som handlade om droger i Anchorage. Innan filmen sattes på berättade hon "if anyone in here does not want to look at this movie that's okay. I've had students who had their uncles or friends, even a busdriver in this thing." Jag hade tappar hakan om jag inte suttit i ett rum med läskiga people och endast sju caucasians (är inte rasist men vi pratar criminology och skumma typer som ser ut att vara med i ett av the gangs på filmen) utav 35 elever i classen.
Filmen handlade om droger, gäng, bilder på ihjälskjutna bilder och... mer droger. Najs. Anchorage verkar ärligt talat vara drogberoende till en stor del, och om dom inte är det är många alkoholister. Mrs. Hansen sa att det kanske berodde på att man är halvt deprimerad redan för att vi faktiskt befinner oss i Alaska. Inte the sunshine state direkt! Har världens skönaste kille bredvid mig, han kikar på Little Pony. Tyydligen så är den 3 säsongen ute idag, in case anyone wants to know. 

Vi åkte till sjukhuset en runda för en sak, inte angående mig, och sedan åkte vi hem och vi hade PUMPKIN PIIIEEE!!!! Sa till Agnes att jag inte kommer att överleva utan Pumpkin pie när jag kommer hem.. geez!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback