Don't let reality ruin your dreams

2012-08-23 @ 08:45:00
Hej! Första dagen av high school (eller i alla fall halva). Agnes och jag träffade the counselor vid nio imorse, och allt fixade sig med sprutorna så jag var helt godkänd! :D Jag fick välja schema helt själv, bortsett från English 11 och US History, vilket i stort sett innebär att jag inte gör väldigt mycket om dagarna haha...
 
1st period - US History 
2nd period - Photography 1
3rd period - Nutrition something... Man studerar tydligen mat och lagar... typ hemkunskap
LUNCH
4th period - Pottery (Keramik)
5th period - English 11
6th period - Criminology
 
Jag är ganska säker på att jag vill byta criminology till spanska för att inte tappa allt, och om det inte funkar byta Nutrition eller Pottery till spanskan... känns som att jag verkligen inte gör någonting vettigt annars hah! Plus att jag fick 12th grade advisory vilket i stort sett ger mig rätten att vara med the graduates med hela paketet bortsett från att jag inte tar examen. Det kan nog inte bli mycket bättre för mig! :)
 
En tjej visade mig runt innan lunch och sedan fick jag äta med seniorsen i SWS som höll på och fixa något inför retreaten som var nästa vecka, inte denna! Pottery var okej, vi gjorde ingenting alllsss, men läraren verkar ok. English 11 var roligare, alla utbytesstudenterna är i samma class, det är jag, Camilla från Norge och en tjej från Frankrike! Dessutom var tjejerna som vi träffade igår också där, så that went great. Criminology var inte så jättekul... hon hade alldeles för många elever i ett alldeles för litet classroom, så vi satt plus en på varje bord. Så jag får se hur jag gör med att byta class! 
 
Sist med inte minst så har vi tennisen... som jag never ever ever har testat på riktigt (bortsett från Oscars försök till lektion på Campeon). Jag insåg lite halvt när jag bytt om att jag var aaalll pink, haha! Rosa Nike´s (oscar dina var borta när vi kom tillbaka..), grå shorts, rosa koolaid t-shirt och rosa racket... dessutom är jag blond... Anywayyysss...Coachen är verkligen awesome, och alla vart jääättesnälla. En annan junior vart där som aldrig hade provat hon heller så vi gick ihop hehe! Jag klarade faktiskt att slå några bollar... och fick lite beröm för något slag. Man måste öva för att bli bättre, och jag har bestämt mig för att göra mitt bästa!
 
En sak som är lite annorlunda här är att aaallla är korta! Sucks, för jag är ganska lång. Tycker dock inte att det ska vara ett problem, jag är hellre såhär lång än superkort som vissa. Så all in all har min första skoldag gått smärtfritt. Jag hittade mina classrooms på ett eller annat sätt även om skolan är ENORM och där är människor ÖVERALLT! 
 
Agnes hämtade mig på skolan efteråt med Bella hängandes half utanför fönstret och Angelika var också med, haha! Vi åkte hem, åt ute i solen (det har varit jääättefint väder och varmt idag!!) och så kom vfarfar förbi en stund innan han åker tillbaka till oljeriggen (många jobbar med olja här). Agnes och jag fixade lunch till mig på Target, jag har finfina matpåsar nu... vi tyckte att det var bättre att ta med lunch, köerna i cafeterian är oändliga och jag ville vända och sprinta så fort jag såg det haha! Nu ska jag strax gå och lägga mig, heldag imorgon!!! 
 
Jag hade några bilder som inte verkar vilja överföras från min nya telefon (samsung suger). Adios. 

Kommentarer
Postat av: Ankan

Hej Hanna! Så kul att höra att allt verkar bra därborta! Uppdateringarna i din blogg ( kan ju inte läsa den andra längre) och kaffe är underbara morgnar. Njut av livet och sköt om dig!

2012-08-23 @ 09:42:25
Postat av: Agneta Persson

Hej Hanna! Grattis på namnsdagen. Vi följer dej varje dag på bloggen o det är jätteroligt att höra att det är så bra med både familj o skola.Agnes verkar vara en riktig extramamma!! Lycka till o en jättekram från farfar o farmor

Svar: Hej farmor! Är allt bra där hemma? Jag saknar er! Härligt att höra att ni hänger med :)) Kram till er båda
Hanna Persson

2012-08-23 @ 18:52:39
Postat av: Mamma

Låter som roliga ämnen. Photography, pottering and nuturition something. Sedan är du ju intresserad av historia och suvärän på engelska så det låter kanon. Tycker du resonerar helt rätt då det gäller spanskan. Du är så klok men det visste vi ju redan. Du kommer säkert att älska skolan och vad häftig cafeteria! Kram mamma

2012-08-23 @ 21:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback